Strategi

Jag har jobbat med digital strategi i 15 år i företag som Nordic Choice, flygbolaget BRA och Unlimited Travel Group. Det viktigaste för mig är att strategin inte blir ett papper som hamnar i en byrålåda. En strategi ska vara möjlig för er att agera på direkt och följa upp resultatet av. Med utgångspunkt i er kundresa tar jag fram en digital strategi som stöttar era affärsmål. Detta kan göras som en halvdags workshop och med er från mötet har ni en tydlig plan för hur ni ska utveckla er digitala närvaro.


Digital Marknadsföring

Digital Marknadsföring kan vara snårigt. Vilken kanal ska man välja för att nå sin målgrupp? Vilken typ av innehåll fungerar? Och inte minst hur följer man upp sina resultat? Jag hjälper er med annonsering via Google Ads (tidigare AdWords), Facebook / Instagram och LinkedIn. Jag kan också hjälpa till med nyhetsbrev och innehållsproduktion till hemsidor så som texter, blogginlägg och bildmaterial.


Marketing Automation

Har ni planer på börja arbeta med ett Marketing Automation verktyg som HubSpot eller Salesforce? Jag har erfarenhet av att utvärdera och upphandla verktyg så väl som implementera och optimera verktyget för bästa resultat.


Utbildning

Behöver ni utbildning i digital marknadsföring, sociala medier, hur man skapar bra innehåll för webben eller hur man producerar det bästa nyhetsbrevet? Jag utbildar gärna så ni själva kan jobba vidare med er digitala satsning.


CRO

Stöttar er hemsida era affärsmål? Om inte kan det vara dags att börja med konverteringsoptimering (CRO). Konverteringsoptimering är en process där du baserat på data optimerar din hemsida för att få dina besökare att göra det du vill dvs. du ökar din konverteringsgrad. Detta kan göras t.ex. genom A/B tester, webbanalys och användartester.


Projektledning

Jag har erfarenhet av att leda små och stora projekt och kan hjälpa er när ni ska utveckla en ny hemsida eller implementera ett nytt system.